Handels og leveringsbetingelser

Tapethuset.dk

info@tapethuset.dk

CVR: 63 74 90 28

 

Juridisk adresse: 

Beck & Jørgensen

Rosenkæret 25-29

2860 Søborg 


Betaling

I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler:

Dankort, eDankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express

Gebyrer:
Dankort. Gebyr: 0,-
EDankort. Gebyr: 0,-

 

Betaling med Viabill:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her https://viabill.com/dk/legal/viabill/ 

 

Bestilling

Alle priser på websitet angives inklusive moms.
Alle priser på websitet angives inklusive alle afgifter, told mm.
Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog: Dansk

Når du har indgået en aftale med os opbevarer vi kontrakten, så du kan tilgå den senere på følgende måde:
Log ind via vores hjemmeside med dit kundenummer samt kodeord, her kommer dine tidligere ordrer frem.


Betaling

Ved køb på vores hjemmeside er det kun muligt at betale med elektroniske betalingsmidler, det vil sige div. Kreditkort eller Dankort. Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Beck & Jørgensen  A/S eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Beck & Jørgensen A/S. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Du kan betale via bankoverførsel - vi gør opmærksom på at du ikke er dækket af indsigelsesordningen ved denne betalingsform

 


Levering

Alle bestillinger på over 499,00 kr.  leveres fragtfrit for kunden, til en GLS pakkeshop efter eget valg.  Alle bestillinger under 499,00 kr. påregnes fragtomkostninger på minimum 39,00 kr. hvis der leveres til en GLS pakkeshop og 59,00 kr. hvis der leveres direkte til en privatadresse. 

OBS: Der kan i sjældne tilfælde opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop end den valgte pga. pladsmangel. Tapethuset tager ikke ansvar for dette.

Leveringstid: 1 - 14 dage afhængig af produktet.

Levering til Grønland, Færøerne, Island, Sverige og Norge koster 350,00 kr. uanset ordrestørrelse. 

 


Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.tapethuset.dk som forbruger.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på tlf: 86167300, E-mail: Info@tapethuset.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur, den finder du nederst i handelsbetingelserne. Eller du kan benytte vores returformular her: 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Vedlæg kopi af ordrebekræftelse.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (stuklister, maling). Udgifterne til returnering af disse varer, forventes højst. at koste 100 kr.

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen når den leveres, ved at give os besked og overdrage varen til rette vedkommende. Vær opmærksom på at du som forbruger betaler returfragten hvis du ønsker at fortryde købet. Du kan også aflever varen på vores adresse Katrinebjergvej 93A 8200 Aarhus N. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 

 

Varens stand, når du sender den retur

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Emballagen er af væsentlig betydning for varens handelsmæssige salgsværdi, så hvis du vil være sikker på at få alle dine penge retur, så undlad at åbne eller beskadige emballagen. Ved åbning af emballagen er der stor sandsynlighed for at tapet kan udtørre og derfor kan det ikke sælges igen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

Beck & Jørgensen A/S
Katrinebjergvej 93A
8200 Århus N

Tlf.: 86 16 73 00

Mail: info@tapethuset.dk 
CVR: 63 74 90 28

 


Reklamationsret

Der gives efter købelovens regler for varekøb en reklamationsret i 24 måneder på alle varer, når du handler hos os som forbruger. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indtil 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter at fejlen er opdaget, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget (husk derfor at få en kvittering for afsendelse). Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Som udgangspunkt ombyttes varen, hvis muligt.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse:

Katrinebjergvej 93a


Tlf.: 86 16 73 00

Mail: info@tapethuset.dk 
CVR: 27 49 11 03

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@tapethuset.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Beck & Jørgensen A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på tapethuset.dk er Beck & Jørgensen A/S.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@tapethuset.dk



STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Tapethuset.dk
Katrinebjergvej 93A
8200 aarhus N
E-mail: info@tapethuset.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


Bestilt den: ______________________________          Modtaget den:  _______________________________

Forbrugerens navn:


Forbrugerens adresse:


Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):


Dato: