FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Hvordan opsætter jeg tapet?

I denne artikel "Hvordan sætter men tapet op?" guider vi dig i gennem hvordan du opsætter tapet nemt og hurtigt.

 

Hvordan fjerner jeg tapet?

Det er forholdsvis nemt at fjerne tapet hvis du har de rigtige redskaber og den rigtige fremgangsmåde.

Du kan i denne guide læse om hvad du skal bruge, og hvordan du skal gøre.

 

Hvad er fototapet?

Et fototapet er en type tapet, der er trykt med et billede eller fotografi.

Det kan bruges til at dekorere vægge i hjemmet eller på kontoret for at give et unikt og personligt udseende.

Fototapeter kan være af forskellige materialer, såsom papir eller vinyl, og kan komme i en række forskellige størrelser og motiver.

 

Opsætning af folie - hvilke overflader egner det sig til?

Vi anbefaler at du påfører folie på glatte overfalder, da dette vil give det bedste resultat.

Du kan godt prøve dig frem med andre overflader, men vær opmærksom på, at man vil kunne se overfladens struktur bag foliet og at foliet kan have svært ved at klæbe ordentligt til overfladen. 

I denne guide kan du få inspiration til hvordan selvklæbende folie kan bruges, og se filmen, hvor vi folierer en PC med selvklæbende folie. 

 

Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse på min bestilling?

Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse fra os efter at have gennemført din bestilling, så tjek din spam mappe / uønsket mail.

Hvis bekræftelsesmailen heller ikke er der, så kontakt os på 86 16 73 00 eller send en e-mail til info@tapethuset.dk.

 

Får jeg en faktura?

Vi vedlægger din faktura, når vi sender dine produkter til dig. Har du ikke modtaget en faktura, så kontakt os på 86 16 73 00 eller send en e-mail til info@tapethuset.dk.

 

Få tilsendt tapetprøver

Vi sender op til 5 tapetprøver. Hvis dette er noget du ønsker, så bestiller du blot HER. Vi sender prøverne til dig hurtigst muligt. 

OBS: Det er IKKE muligt at få tilsendt prøver på fototapet eller folie. 

 

Hvad er leveringstiden?

Vores leveringstid er 1 - 14 dage afhængig af produktet. Ved de fleste produkter regner vi med 8 - 14 dage, da det meste tapet skal bestilles hjem fra udlandet.

Vores lagervarer kan som regel leveres fra dag til dag på hverdage. Du kan se leveringstiden på konkrete produkter i informationsboksen. 

Hvis du ønsker mere nøjagtige oplysninger om leveringstid for et specifikt produkt, kan du ringe til os på 86 16 73 00 eller sende en e-mail til info@tapethuset.dk.

 

Fragtomkostninger

Alle varer leveres med PostNord, GLS eller Danske Fragtmand. 

Alle bestillinger på over 499,00 kr.  leveres fragtfrit for kunden, til en GLS pakkeshop efter eget valg.

Alle bestillinger under 499,00 kr. påregnes fragtomkostninger på minimum 39,00 kr. hvis der leveres til en GLS pakkeshop og 59,00 kr. hvis der leveres direkte til en privatadresse. 

Levering til Grønland, Færøerne, Island, Sverige og Norge koster 350,00 kr. uanset ordrestørrelse. 

 

Sælger i andet vægbeklædning? Fx. maling.

Hos Tapethuset er vores fokus tapet. Vi har dog også et lille udvalg af maling i farver.

Er du på udkig efter et større produktudvalg der henvender sig til diverse maleropgaver, både indvendigt og udvendigt, så kan du finde det hos Malerlager. 

 

Hvordan kontakter jeg tapethuset?

Du kontakter os ved enten at udfylde denne kontaktformular, skrive til os på info@tapethuset.dk eller ringe på 86 16 73 00.

 

Fortrydelse og returnering

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.tapethuset.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på tlf: 86167300, E-mail: Info@tapethuset.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur, den finder du her: https://www.tapethuset.dk/index.php?route=account/return/add

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Vedlæg kopi af ordrebekræftelse.

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen når den leveres, ved at overdrage varen til rette vedkommende. Vær opmærksom på at du som forbruger betaler returfragten hvis du ønsker at fortryde købet. Du kan også aflever varen på vores adresse Katrinebjergvej 93A 8200 Aarhus N. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand, når du sender den retur

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varenDu hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Emballagen er af væsentlig betydning for varens handelsmæssige salgsværdi, så hvis du vil være sikker på at få alle dine penge retur, så undlad at åbne eller beskadige emballagen. Ved åbning af emballagen er der stor sandsynlighed for at tapet kan udtørre og derfor kan det ikke sælges igen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

Tapethuset ApS
Katrinebjergvej 93A
8200 Århus N

Tlf.: 86 16 73 00

Mail: info@tapethuset.dk 
CVR: 63 74 90 28

 

Reklamation

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indtil 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget (husk derfor at få en kvittering for afsendelse). Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Som udgangspunkt ombyttes varen, hvis muligt.

Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse:

Katrinebjergvej 93a
8200 Aarhus N.

Tlf.: 86 16 73 00

Mail: info@tapethuset.dk 
CVR: 27 49 11 03

Klageadgang 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til en af vores medarbejder på tlf: 86167300 eller E-mail: Info@tapethuset.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus Toldboden 2, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

www.tapethuset.dk er e-mærke-certificeret, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Sagsbehandling, når du handler hos os.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Tapethuset.dk
Katrinebjergvej 93A
8200 Aarhus N
E-mail: info@tapethuset.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


Bestilt den:

 



Modtaget den: 



Forbrugerens navn:



Forbrugerens adresse:



Forbrugerens underskrift 
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir):